Laman

Sunday 26 January 2014

Warna Dan Watak

Seseorang akan memilih sesuatu barang kesukaannya dengan melihat-lihat warna-warna yang mereka sukai. Ketika seseorang disuruh mewarnai sebuah gambar, mereka juga pasti akan memilih warna yang disenangi. Sebenarnya dengan pilihan warna tersebut, kita dapat mengetahui watak ataupun tabiat seseorang. Berikut ulasannya :



Warna Merah

Perlambangan kehebatan gaya gerak. Siapapun yang menggemari warna merah mempunyai semangat yang tinggi, menyukai makanan pedas, dan juga aktif. Kemauannya keras dan pantang menyerah.

Warna Kuning

Melambangkan seorang komentator, warna ini merupakan warna logam dan emas. Orang yang menyukai warna ini dapat menahan perasaan emosinya, suka memperlihatkan sekeliling,suka mengambil keputusan yang tegas, dan juga suka bekerja tanpa ragu-ragu.

Warna Biru

Menandai pergaulan bebas. Penyuka warna ini biasanya suka berfikir dengan kepala dingin, sering berkhayal, hatinyapun selalu tenang dan mudah berprasangka dan tidak suka menyendiri.

Warna Hijau

Menandakan watak yang sukar diterka. Orang yang menyukai warna ini sulit untuk diduga. Mereka dapat memecahkan masalah dalam keadaan yang genting, tidak mudah gugup dan tidak careless.

No comments:

Post a Comment